Klinikken tilbyder to former for akupunktur: IMS akupunktur og TCM akupunktur.

IMS akupunktur eller intra muskulær stimulering er en moderne akupunkturform, som er yderst effektiv overfor smerte og funktionsproblemer.

Behandlingsformen er videnskabelig velfunderet og baseres på viden om anatomi, fysiologi, neurologi og moderne smerteforståelse.

IMS akupunktur erstatter ikke andre fysioterapeutiske behandlingsmetoder men er et effektivt værktøj, som supplement til disse.

Formålet med IMS, er at løsne forkortet muskelvæv, som påvirker og irriterer nervevævet. Den forøgede spænding i muskelvævet nedsættes og nervernes følsomhedsniveau normaliseres.

IMS stimulerer opheling af nerver og muskler, indtil tilstanden er bedret og smerten er væk. Effektens holdbarhed varierer i forhold til problemets årsag og varighed men de fleste oplever en langvarig effekt.

Behandlingen gentages ca 1 gang ugentligt. Dette sker for at lade kroppen "hele sig selv".

Antallet af behandlinger afhænger af forskellige faktorer - såsom varighed og omfang af problemet, hvormeget arvæv der er dannet og hvor hurtig kroppen er om at hele.

www.istop.org

TCM akupunktur er baseret på den kinesiske holistiske filosofi, der betyder at alt skal ses som en helhed.

For menneskekroppen betyder det, at man ikke kan forstå en enkelt del af kroppen, uden at betragte den i sammenhæng med resten af kroppen.

På den måde bliver balance et kodeord - deraf det kinesiske udtryk Yin og Yang.

Så længe der er nogenlunde balance er mennesket sundt, opstår der ubalance, kan det medføre smerter og sygdom for menneskekroppen.

TCM søger at oprette denne balance gennem kroppens meridianer og frigivelse af energi (QI) . Gennem punkter på meridianerne, kan man med nålene regulere den energibalance der skal være.

TCM er i dag anerkendt som helbredelsesmetode af WHO (verdens - sundhedsorg. under FN).

Patienterne bliver behandlet udfra deres individuelle kropslige ubalancer og hver behandling indledes med en grundig undersøgelse, der også indeholder puls og tungediagnose.

Der bruges tynde, sterile engangsnåle, og patienten ligger med nålene i ca 20 min.

TCM akupunkturen arbejder udfra vestlige sygdomsdiagnoser men i princippet kan alle lidelser behandles med TCM.

Email: vejenfysioterapi@gmail.com

Tlf.: 75 36 00 70